Výlet do kopečku Mittagskopf

15. prosince 2013 v 21:57 | Nelča |  Kaunertal
Ahoj! Dnešek nebyl zdaleka tak nabitý jako včerejšek, co se práce týče. Takže jsem ho nabila výletem. Vyrážela jsem cca po jedné hodině odpoledne, směr vesnička Vergötschen (tam pracuju v tom druhém penzionu) a odtud vede cesta nahoru na horu Mittagskopf (2 616 m.n.m.). Nešla jsem bohužel až nahoru, to bych potřebovala víc času a ted v zimě bych se tam sama těžko vypravovala, ale cesta vede poměrně hodně vysoko, takže se dá spolehnout na výhledy. Cesta nahoru byla docela pozvolná (vyjedou tam auta), dlouhá, a tak jsem si krátila chvíli posloucháním Cimrmana. Cestou nahoru jsem stihla "Dlouhý, Široký a Krátkozraký", pak "Akt" a kdy začínala "Švestka", tak jsem to vypla a užívala si ticha, neb jsem se dostala nahoru nad pásmo lesů, resp. les tam byl, ale hodně řídký nebo žádný. Vystoupala jsem (podle počítání vrstevnic od chaty Langetsgergalpe 1 903 m.n.m.) do cca 2 040 metrů. Ale na to, jak vysoko jsem byla, tam zas takový tuny sněhu nebyly (čímž neříkam, že bylo málo). Cesta vedla pořád dál, nedošla jsem nakonec, a tak jsem si pořád říkala, že je asi už čas se vrátit, ale chtěla jsem někam dojít, prostě to neotočit vprostřed cesty. A nakonec jsem si našla dobrý bod, kde jsem si řekla, že už to stačilo a je čas jít domů. Došla jsem k lavinové zábraně. Všude na holých skalnatých kopcích nademnou byly takové ty "ploty" jako zábrany. Tohle ale bylo něco jiného. Prostě taková "přehrada" nebo jak bych to nazvala. Prostě bude dále na fotkách názorně.
Pak jsem fotila jak zběsilá protože to tam nahoře bylo hrozně fotogenický a krásný. Viděla jsem na ledovec, jak tam dopadaly poslední dnešní sluneční paprsky (byly skoro 4 odpoledne), pod ním na přehradu Gepatsch-Stausee a všechny kopce kolem z perspektivy, jak jsem je ještě neviděla. Cesta dolu do Vergötschenu mi zabrala 55 minut poklusem a s úderem páté na kostele jsem procházela naší vesničkou a šla si ještě pro mlíko do mlíkomatu.
Pak jsem se vrátila a zrovna scházeli dolu po schodech 4 Češi, co dnes přijeli. Nechávala jsem jim vzkaz, kde mají pokoj a kdy se vrátím, kdyby něco. Takže si na mě počkali a jsou to takoví 50-60 let, zcestovalí a sečtělí nadšenci především lítání (ve větroních). Hrozně se chtěli kamarádit a potřebovali vysvětlit, jak tam co chodí - skibus, sjezdovky, snídaně, skipasy.... A že musim přijít na panáka :D Tak jsem dala véču a pak jsem za nimi šla chvilku pokecat a byla s nima prča - veselé kopy :) Dostala jsem 3 hrušky (vypálené), asi hodinu jsme klábosili a smáli se a pak jsem šla zatopit a takový ty drobnosti večer.

Pár obrázků ze dneška :)
Začátek cesty vzhůru...

Cimrman ve sluchátkách a jedem :D Taky jsem se dvakrát lekla myslivců... Jednou šli a jednou jeli proti mně a já si vždy všimla později, než se objevili a lekla se, jak jsem je neslyšela :)

Chata Langetsbergalpe (1 903 m.n.m.) - až tam jsem cestu znala z výletu na Thomas-Penz Höhenweg.

Stromů ubývá..

Pohled směr ledovec tam vzadu, taky je vidět přehrada - ta je o 500 metrů výš než naše vesnička Feichten. Od ní jsem šla posledně s H. na ten skialpový výlet.

Radost z výhledů :)

A to je ta lavinová zábrana, jak jsem o ní psala. Trochu jsem se po ní kousek prošla, ale hodně opatrně :) Možná to nevypadá, ale není uplně široká nahoře + ten sníh.

Přiblíženo - pohled směr ledovec Kaunertal + kousek přehrady.

Zabrana zvrchu.

Takhle jsem ještě vyfotila výhled - kus hor, které mam asi na pěti fotkách. Nemam žádnou slavnou aplikaci na panorama, takže jsem spojila až v počítači v malování :D

Tak, a teď půjdu za chvilku spát :) Zítra jdu do druhého penzionu, ale jen tak na 2-3 hodky a pak jedeme lyžovat :)
Ahoj!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.